Prieš pradedant lankytis ugdymo erdvėje su vaiku kalbėkite apie naujus laukiančius pokyčius. Pasakokite, ką vaikas veiks, kur keliaujate, kiek laiko jis bus naujoje vietoje, kada jį pasiimsite. Pasakokite apie žmones, kuriuos sutiks, kas saugos ir globos bei apie naujus draugus. Jei vaikas nerimauja, sumažinkite jaudulį draugiškais paaiškinimais. Paruoškite vaiką naujam etapui taip, kaip norėtumėte, kad jums papasakotu apie naujus pokyčius jūsų artimas žmogus.
Prisitaikymas naujoje erdvėje. Pirmąsias savaites nusiteikite būti kartu su vaiku tol, kol jausite, jog vaikas gali būti be jūsų ir dėl to jausis gerai. Taip pat svarbu, kad pirmąsias savaites lankytumėte nuosekliai, o šeimos išvykas suplanuotumėte kitu metu po adaptacinio periodo.
Atvykimas ir išvykimas sutartu laiku yra labai svarbus tiek Jūsų vaikui, tiek ir ugdytojų komandai. Vėluojantis vaikas praleidžia svarbią ugdymo dalį – bendrą ryto pradžią, jaučia papildomą įtampą skubinamas, galiausiai gali nutikti taip, kad grupė bus išvykusi. Tokiu atveju ugdytojui yra sunku organizuoti veiklas, sudėtinga užtikrinti nuoseklų įgūdžių ir įpročių vystymą. Vakare vėluojant tėvams vaikas priverstas jaustis nepatogiai, nes mato, kitus draugus išvykstant, o jo vis dar nepaima. Taip pat, ugdytojai turi savo planų po numatytų darbo valandų.
Neatvykimas. Jei pasikeitė Jūsų planai ir tą dieną neatvyksite iki 10 val. praneškite ugdytojui. Jeigu planuojate tam tikrą laiką vaiko nevežti į ugdymo erdvę, prašome pranešti iš anksto ir įvardinti priežastį. Priežastis reikalinga tam, kad kitiems vaikams galėtume pasakyti, kodėl neatvyko Jūsų vaikas, jei to paklaustų, taip pat reikalinga dėl lankomumo žurnalo, kurį pildo ugdytojai.